Dysterkvist ?

Inte alls. Men jag kanske tänker för mycket ibland, som på sån´t som förra inlägget handlade om. Det gör ingen glad och det gör ingen skillnad. Kanske vore bättre att bara släppa alla självpåtagna bekymmer och gå in helhjärtat för Idol och Anna Anka. Fast förresten så är jag ju MAN och då ska man inte ägna sig åt Idol och Anna Anka utan SPORT. Fotbollssäsongen börjar väl gå mot sitt slut och Hockeysäsongen har börjat.

Jag har ingen koll i år heller vilka som går (gick?) upp i allsvenskan , vilka som är kvar i superettan eller vad man ska tro om elitserien ( heter det va?).

Ändå är jag en fotbollsfarsa nu. Var på fotbollskupp hela söndagen faktiskt. Jag tänker inte låta mitt ointresse stå ivägen för mina barns fotspollsspelande. Det är ju faktiskt riktigt roligt.

En annan sak som slog mig när mina föräldrar hälsade på sist..hur KAN MAN..ägna så många år av sitt vuxna liv att tyst kritisera sina föräldrar för alla små saker som inte var klockrena under uppväxten och samtidigt inom sig beklaga sig över vardagen med småbarn och allt vad det innebär. Som om det inte var lika jobbigt för dem. Som om de inte också kämpade och försökte och ibland inte lyckades riktigt. Fick stå där ouppskattade och skämmas med otack som lön.

Det är tack o lov inte försent än. Jag har kvar mina föräldrar och jag kan tack o lov sluta klandra dem för alla deras brister och istället vara tacksam för allt det de lyckades med.

Se, jag kanske blir vuxen jag med så småningom.

 


Kommentarer
Postat av: heaven

Grattis åt vuxenheten:)

Jag gick också vidare från att upptäcka att allt är mammas fel till att inse att det inte är det längre och nu till att själva analyserandet(=allt är hennes fel) är ganska kul ändå...



Sen kan jag ju inte låta bli...om ungar dina och ditt hittills svala sportintresse....

VA' VA'RE JAG SA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-24 @ 17:55:43
Postat av: Klp

japp. fotbollsfarsa. fixarmupp i fristadsbyxor. snart kommer jag kräla runt i badrummet och installera spotlights (med LED-lampor) infällda i klinkersgolv av olivoljepiskad sjösten också ..jag vet..jag vet..

2009-09-24 @ 20:41:58
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: Arga Mamman

Jag undrar vad som händer när jag försöker mig på detta? Vill så gärna länka mina bloggfynd på min egen sida. Fattar egentligen nada av TRACKBACKfunktionenmen detta var ett bloggfynd av rang...testar... vad händer?

2009-11-20 @ 09:41:37
URL: http://argamamman.myblogg.se/
Postat av: Bingo Molle

välkommen till klubben! :-) Vi är redan många därute.

2011-03-02 @ 17:33:39
URL: http://www.sverigebingo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0