blanketter

Känns som livet består av blanketter. Sitter nu på morgonkvisten med en ilsken blanket om pension o skit som skulle varit inne för en månad sedan. Jag skall försöka bestämma hur många basbelopp min familj ska få om jag avlider innan jag pensioneras. Ska de ha 1, 2, 3 eller fyra basbelopp? ( á 42800kr)

Hur många år ska dessa utbetalningar delas upp på , 5 - 15- 15 eller 20 år.

Om jag avlider innan min pension vill jag ju att de ska ha så mycket som möjligt såklart. Men då blir det dyrare och sämre pension om jag skulle råka överleva...

Fan vad knivigt. Ska jag ha högsta möjliga pension kan jag inte välja familjeskyddet men då gäller det att inte dö. Ska jag välja maximalt familjeskydd gäller det att jag dör innan pension.

Tar jag något 'mittimellan' blir ingen glad vare sig jag lever eller dör.

Jahapp...nu höll jag på att bestämma mig för att överleva till min pension. Men det känns lite snålt. Väljer jag o andra sidan  familjeskyddet kanske jag sitter där och lever o lever och spiller gröt över bröstkorgen tills pengarna är absorberade..

Hur ska man kunna ta ställning till sån´t här?

Förbannade valfrihet...

Kommentarer
Postat av: Peter Harold

Villkoren är säkert skrivna så att den som lider minst skada av att du lever/dör är försäkringsgivaren...

2009-04-06 @ 11:26:58
Postat av: Peter Harold

Villkoren är skrivna så att den som lider minst skada av att du lever/dör är försäkringsgivaren...

2009-04-06 @ 11:28:35
Postat av: Rosetta Stone spanish

There’s visibly a new bundle in order to identify relating to this.After reading you site, Your site is very useful for me .I am deeply moved by what you said today. I hope we can learn from each other.

2012-07-02 @ 21:51:37
URL: http://www.rosettastonespanishs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0