Vårdcentralen

Det var intressant att gå till vårdcentralen. Jag och colalightmamman lider av samma långdragna förkylning och gick gemensamt till doktorn idag. Hon fick träffa en yngre manlig läkare och jag fick träffa en äldre kvinnlig dito.

Förutsättningarna var desamma:

- Vi har varit konstant febersjuka sedan 22-dec, vad ska vi göra för att bli friska? Hilfe!! Vi har småbarn och jobb som måste skötas!!

Colalightmamman fick lämna en mängd prover , tog en sänka och fick en mängd recept på slemlösande medicin och penicillin.

Min läkare hade en annan approach.

Jag fick höra att det är vanligt att man blir lite sjuk såhär års och det var de som var sjuka ännu längre än jag varit. Sånt man får räkna med. 

Med lite tjat fick jag göra en sänka. Då hon fått resultatet blev hon , om än motvilligt,  tvungen att skriva ut penicillin till mig också.

Kommentarer
Postat av: Colalightmamman

men det är ju bara för att jag har längre ögonfransar är dig och kan blinka mer. Samt att jag är bättre på att ljuga. ("Jaa, där gör det jääätteont") ;-))

2009-01-08 @ 22:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0