Mitt jobb

Häromdagen satt jag ute hos kunder , en fabrik, med ett gäng inköpare. Ganska litet företag. Mitt i mitt powerpointföredrag kommer det in en man till. Alert som jag är flyger jag upp ur stolen ,handhälsar och presenterar mig för denne..blivande kund.

Han presenterar sig också...förvånad...från POSTEN..han skulle bara lämna av ett paket och få det signerat....spridda flabb i rummet.

Hade detta hänt för 2 år sedan hade jag dött. Det hade varit ridå och jag hade känt mig värdelös i veckor. Det slår mig nu att jag inte ägnat fadäsen en tanke förräns idag. Jag gjorde färdigt det jag skulle och presentationen gick bra , även efter postmannens sorti.

Det är skönt att jag inte tar mig själv på så stort allvar längre. Jag kan göra bort mig och göra misstag.  Det gör livet lättare. Jag tror det är viktigt att inte gräva ned sig för djupt i sina misstag och misslyckanden. Det finns ingen som aldrig misslyckas.



Kommentarer
Postat av: heaven

Att du inte kände dig bortgjord alls beror på att du blivit en såndär riktig försäljare.....herregu', bara slänga sig på första bästa som kommer in i ett rum...

Med åldern blir man ju både visare och vänligare mot sig själv, så ditt inre valde att inte påminna dig om det pinsamma just då...utan väntade några dagar...

Nästa gång kanske du väntar några minuter?

2008-05-05 @ 10:35:05
Postat av: heaven

Vill du ha en smiley:)?

2008-05-05 @ 10:35:49
Postat av: Peter Harold

Härligt!
:-)

Medge att du förmodligen är en mer harmonisk människa numera, och att ens dagliga misstag kan allt mer ses ur en komisk synvinkel istället.

2008-05-08 @ 17:02:01
Postat av: Rana

Men människa, vad håller du på med??? ;-)

2008-05-20 @ 17:30:38
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: heaven

PH---> Jag tror vi kommer att ligga i graven innan han medger ngt sådant alls...

2008-05-21 @ 08:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0