Camping

Äntligen har min långvariga lobbying för campingsemester givit resultat. Tillsammans med vännerna som har tillgång till en husbil ( ifall att) fick jag med mig colalightmamman och killarna på en tält&fiskesväng i skogen.  Jag gillar tanken på riktiga 50-talssemestrar. Tälta är en särskild känsla , helt oslagbar. Inne i tältet är man skyddad mot vind , mygg och regn och ändå är man mitt ute i skogen. Vinden susar , träden knakar.

Att slänga in tältet i bilen och packa ned mat och ge sig iväg ut i naturen är frihet för mig. Hade jag ingen bil skulle jag cykla.







Kommentarer
Postat av: Nemi

Tälta med småbarn är bland det bästa man kan göra, då är man ute och inne samtidigt, för sig själv men ändå nära.



Bästa stunden när vi tältade med ungarna var när det blev kväll, vi skulle alltid spela Uno innan dom skulle sova och sen iväg och borsta tänderna och krypa ner i sovsäcken och så satt vi uppe en stund medan dom somnade, tog en whiskey och spelade kort...

2008-07-23 @ 21:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0