'Buy nothing day'..

..det är ju inte idag , jag vet. Dagen inträffar givetvis dagen efter Thanksgiving och världen rättar sig lydigt efter den amerikanska standarden.  http://www.buynothingday.co.uk/

Inte jag dock , jag firar det som jag vill.

Två och en halv ( snart) dagar har jag klarat mig från att handla något. Det är lite av en ny grej för mig. Att inte småhandla.

Vi storhandlar och till lunch äter jag matlådor.

Jag kommer inte sluta konsumera givetvis, jag ska bara tänka lite innan jag låter pengarna rinna iväg för 5-kronorsäpplen på statoil , onicodosor och dyra luncher.


Jag fattar inte , FATTAR INTE behovet av alla varuhus som dyker upp. Jag behöver sällan något har jag upptäckt. Jag är aldrig där iaf..

Bara i den här mellansvenska staden har vi ett enormt JULA, snart två Clas Ohlsson, ett Biltema, 4 elektronikjättar.

 Det är det jag inte fattar.

Jag menar , mat , kläder, specialbutiker för kaffe , te och ost är ju en sak. Sådant som ger guldkant för de som vill..men det här andra....

Hur många plattTV, hammare, El-verk, kompressorer, GPSklockor, momentnycklar och trädgårdsredskap behöver en vuxen människa under sin livstid egentligen? Det är ju sånt som håller länge...en hammare håller längre än ett par jeans.

Vaffan köper ni på Jula o Mediamarkt egentligen? VA?

Kommentarer
Postat av: mymlan

Jag undrar jag också. Har fan inte köpt nåt på ett år, förutom förbrukningsvaror... Och inte känns det som om jag saknar nåt heller.

2008-01-09 @ 10:53:10
URL: http://mymlanthereal.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0