Akademiker

har jag tänkt skriva om flera gånger. Den här kissnödiga driften de har att i tid och otid börja prata om sin utbildning , sin titel eller sin studietid i lund-luleå-umeå-uppsala-härryda-vårtgårda eller fucking örebro. Eller jag skulle kunna skriva om näsblod i konferensrum eller att pulsa 30cm nysnö i luleå med lågskor eller att få samtal från dagis att sonen leker stryplekar och tvingar alla de mindre barnen att leka 'barda', eller det helt sjuka i att jag..som bara är ett barn..fyller 35.

T.R.E.T.T.I.Å.F.E.M

Skulle kunna skriva om det, men det är bara ett liv bland millioner andra likadana eller nästan likadana.

Jag tror det är okej iaf, det där med trettiofem..

Kommentarer
Postat av: Nemi

Vet du, vi hade en lek en gång, eller snarare du, där du sa en del om oss, på +35 tiden, vilka vi var och så. Minns du det? .....Och du sa om mig då, att du trodde jag var akademiker och missade min ålder med nästan 10 år. Jag som har treårig skitutbildning på gymnasiet (då iaf var det en skitutbildning....). Jag vet inte varför du trodde jag var akademiker.....men...allt är ok....det finns alltid nån som har en kissnödig drift att påpeka saker....eller så har man själv en kissnödig drift att tro saker, att tro att andra menar saker....

Allt är ok.

Pussokram och grattis

2008-01-27 @ 01:56:03
Postat av: Mats

Ska unna mig en ny MC nu i vår tror jag, jag vill inte uppmuntra dig att köra MC eftersom du har
plikter gentemot dina pysslingar många år än.

Det där med ålder och att man inte är äldre än man känner sig,, det stämmer, det förra året som gått
var det första året i mitt liv då jag känt mig
o-ung, på så sätt att en hel del drömmar tagit slut.

Inte så att man inte kan drömma men att nu är drömmar inget annat än drömmar,,,,,,,,,,,,

2008-01-28 @ 20:50:18
Postat av: Klp

"jag vill inte uppmuntra dig att köra MC eftersom du har
plikter gentemot dina pysslingar många år än"

Det där förstod jag inte..?

......................................

Nemi , är inte du en 29-årig civilekonom menar du ? *snyft* :)

2008-01-28 @ 22:17:04
Postat av: Anonym

Jag håller med om Nemis "...eller så har man själv en kissnödig drift att tro saker, att tro att andra menar saker..."

Men det går över efter 40:)

Gratt's väl då'rå!

2008-01-29 @ 12:17:27
Postat av: Klp

H: Jag har också fått för mig att 40 är en bra ålder , om bara prostatan håller (apropå kissnödig)

2008-01-29 @ 13:36:10
Postat av: Mats

Jag förstod inte vad du inte förstod, jag brukar förstå så det förstår jag inte.........

JO såhär, var rädd om dig för dina barns skull...

2008-01-29 @ 17:47:22
Postat av: Nemi

Hahahaha :)

Hm, förresten...Neil Young i din blogg det trodde man väl aldrig....håller du på att bli en gubbe???? :)

2008-01-29 @ 18:02:15
URL: http://blogg.passagen.se/neeemi
Postat av: Rana

Men va fan vilken skön blogg; varför har jag inte sett den här förr???? Och så ramlar man rätt in en en skitnödig debatt om akademikers inkontinens. Underbart.
:-D

Grattis från en som bara är 34. /Rana

2008-01-31 @ 18:24:30
Postat av: Klp

Nemi -
Jag har varit gubbe i 15 år i såfall. Neil Young betyder och har betytt en hel del för mig.

Mats: Jadåvisst , omdömme och respekt, annars riskerar man sig själv och andra plus att det förlorar sin charm, mc-hobbyn.

Rana: Tack o tack
o välkommen hit :)

2008-02-01 @ 13:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0