Sociala sammanhang

Ibland skulle det vara så oerhört skönt att bara höra till , känna sig naturligt hemma, inte behöva anpassa sig eller vara udda.


Patriarkat

"Men du är ju lite så´n..vadheterde...bohemisk" sa en tjej på jobbet..

Bland bohemer skulle jag nog framstå som jävligt svensson

Jag är en stadsbo på landet och en lantis i staden , obildad bland akademiker och bildad bland oss andra och ingenstans tycks jag höra till.

Motvind

Uppförsbacke

Tur att jag har starka ben och flexibel rygg som inte går av

Kommentarer
Postat av: Nemi

Jag tror vi har ett behov att tillhöra, det sitter gömt från gamla tider när vi måste det för att klarar oss.

Ibland kämpar vi för att göra det - höra till.
Och ibland kämpar vi lika hårt för att inte göra det.

Udda är inte fel.

Lika är inte heller fel.

2008-02-16 @ 01:25:13
URL: http://blogg.passagen.se/neeemi
Postat av: Klp

Udda är inte fel, visst visst. Allt är okej och alla är vidsynta, moderna och upplysta. Likväl finns det gott om normer och jag kan inte komma ifrån att det måste vara skönt att passa in där.

2008-02-17 @ 20:58:26
Postat av: Nemi

Jo....fast det finns alltid nåt man inte passar in i.....
vidsynta? på landet? :)

2008-02-18 @ 18:17:07
Postat av: Klp

Jag syftade nog mera på samhället i stort..inte bara byn där jag bor.. *vidsynt*

:)

2008-02-19 @ 08:54:06
Postat av: heaven

Du hör till passagenvärlden:)

Varför ser du dig som så udda?
(att vara 'bohem' är inte udda)
Om du umgås i kretsar där det fokuseras på sport och du är totalt ointresserad av ämnet, så är det inte konstigt att du känner dig utanför.
(byta umgänge?)

------------------------------

När ska sonen iväg på sin första hockeyträning förresten:)?

2008-02-19 @ 13:08:53
Postat av: Rana

Låt mig gissa -

... en vekling på boxningsklubben och brutalmacho på franska klubben?

*men hallå*

2008-02-20 @ 17:25:20
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com
Postat av: Klp

H: För att jag känner mig udda i många sammanhang som jag inte kan välja bort *doh*

R: Ehh..nä

2008-02-23 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0