Fusk

Av och till kommer det upp diskussioner om fusk. Ofta är det hårresande vilka attityder man möter hos folk som fuskar. Skor sig. Ser till att nyttja allmännyttan eller företaget de jobbar på för att tillskansa sig mer än vad som
är överenskomet.

Det kan vara fejkade reserapporter för att slippa betala sin privata bensin eller några vab-dagar i månaden fast man är på jobbet.

"Men alla andra gör det ju så man vore ju dum om man inte gjorde det" är ett vanligt argument.

Alldeles för få vill ta ansvar för samhället , man tänker bara på sig själv.

Jag gillar inte det där. Jag gillar det inte alls. Jag kunde lätt fuska till mig en extra femhundring / tusenlapp i månaden genom att dribbla lite men jag har fan inte mage. Jag vet ju att det fattas resurser överallt. Att fuskarna har mage?

Det värsta är väl de som menar att samhällets toppar , politikerna och företagsledarna fuskar så då gör man det själv också. Fast man anser att det är fel....?

Om man då istället sa att "Shit..vad jag beundrar Scandiastyrelsen och alla politiker med dubbla löner, de gör helt rätt, de är smarta"..då skulle jag förstå.

Men när man föraktar beteendet och därför ger sig rätten att göra samma sak...ja då är det dags att omyndigförklaras och få en förmyndare för då är man för omogen att sköta sitt vuxna liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0