Tröttsamma makthavare

Tänk dig ett hus där rötskadorna äter upp golven, elen funkar sporadiskt och färgen flagar. Den folkvalda fastighetsskötaren tar sig an huset med nya mattor, en schysst fondtapet och så det mest kreativa av alltihop , en lag som förbjuder färg att flagna. Hurra vad det var bra.

Ungefär så tycker jag vår regering sköter sitt jobb. Först med FRA som ska skydda oss mot yttre hot. Vad vi ska göra om vi upptäcker ett yttre hot vet jag inte men antagligen ringer vi till Texaspolisen (Langley) och gråter en skvätt för det enda försvaret vi har kvar är internationella insatsstyrkan och scouterna.

Vidare har KD kommit på ett smart sätt att stärka våran moral. Man vill lagstifta om 'civilkurage', dvs det skall vara olagligt att inte ingripa om och när man ser ett brott begås. Troligen det dummaste hittills.

Det är inte bristen på civilkurage som hindrar folk att ingripa utan den totalt släpphänta hanteringen av brottsoffer , hotade vittnen och brottslingar som ostört och ostraffat kan hota och misshandla folk.

Övergrepp i rättsak som det kallas. Jag undrar hur det yttrar sig på straffskalan kontra , låt oss säga skattebrott ?

...........................................................................................................................

Knappt någon har väl undgått Rysslands intåg i Georgien. Det är bara ..obehagligt. Man kan lätt förutse vad som komma skall, med Tjetjenien i färskt minne. Fy fan.

...........................................................................................................................

För övrigt är semestern över och idag var första arbetsdagen. Känner mig totalt utmattad och har en lätt huvudvärk , men det känns okej ändå.

Om någon läsare här mot förmodan har en intresse av motorer och sån´t kan jag tipsa om min MC-blogg :)

Kommentarer
Postat av: Peter Harold

Regeringen Reinfeldts största brist är oförmågan att kommunicera sina beslut och sin politik. Och i FRA-frågan märks detta synnerligen tydligt, där oförmåga till kommunikation paras med ovillighet.



Och jag undrar också varför man får sån jäkla huvudvärk första arbetsdagen efter semestern. Ramlade i sängen som en klubbad säl när jag kom hem...

2008-08-19 @ 13:33:08
URL: http://peterharold.wordpress.com/
Postat av: Klp

Han känns osynlig , Reinfelt. Eller så är det jag osom inte är uppmärksam nog. Eller så har den politiska dialogen bytt kanal från TV till mestadels hemsidor och bloggar ?



Jobbchocken har lagt sig en aning nu. Nu undrar jag vad i helvete jag gjort i fem veckor när allt ofärdigt står kvar här..

2008-08-20 @ 07:35:42
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: Christa

Ja vad ska man säga.. Kan inte annat än hålla med om det du skriver.

Reinfeldt liknar jag vid en kula smör med salt i.

Det ger man hundar om de fått i sig ngt olämpligt så de ska kräkas.. Och kräkas vill jag bara jag hör hans namn ELLER råkar se eländet.

Som tidig sjukpensionär blir jag bara fattigare o fattigare i det här samhället.

2008-08-21 @ 08:24:45
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Klp

Smör med salt i gillar jag. Bregott med havsalt är en höjdare, särskilt på en toast med ett par kräftor eller en näve räkor och en iskall guinness till.



Alla bär på sin ryggsäck med skit genom livet. T.o.m Fredrik Reinfelt.



Jag blir förbannad när jag läser om föräldralediga och sjukskrivna som inte får ut sina pengar av f-kassan på hela sommaren pga , tja inte vet jag . Kan man skylla på omorganistationer? Ett socialt skyddsnät ska fungera. Annars ska inte staten ha alla dessa skattekronor.

2008-08-21 @ 21:44:10
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: Peter Harold

Lugn, detta är nog inte den sista morallag som (kd) kommer verka för... mer tok finns nog i deras "pipeline". Det positiva är ju att man slipper prenumerera på Grönköpings veckoblad när man har dessa politiker i parlamentet.

2008-08-25 @ 16:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0