Utmanad

av ingen men jag känner för detta iallafall:

För 2år sedan , 2006.

Då bodde jag i Linköping och var väldans urban. Tog mig till jobbet med cykel och tåg. Hade en låg lön och en gammal volvo. Det var en ganska okej tillvaro men lite instängt och låst ändå.

För 5 år sedan , 2003.

Det året åkte jag ambulans två gånger. Plötslig förlamning av högra kroppsidan ena gången och ramlade av motorcykeln andra gången. Jag var smal kommer jag ihåg, men inte mådde jag så himla bra för det. Trött och sliten. Slutade snusa. Fyllde 30.

För 15 år sedan , 1993.

Bodde hemma fortfarande. Körde taxi åt pappa. Färdtjänst och skoltaxi. Rock ´n ´roll för en 20-åring. Muckade från lumpen den våren.  Började på en 'praktikplats' på hösten. Ett elektroniklager på landet där umgänget bestod av chefens schäfertik. Hon fes ofta. Ett skitår.

För 20 år sedan , 1988.

Moppeåkande. Inbiten rökare. Hade en liten röd ask på mitt rum med cigaretter utan filter (röd commerce), små pipor och tobak av alla de slag. Exprimenterade med Borkum riff och mammas JohnSilver rulltobak. Det var inte så mycket busigare än så hemma i byn.

25 år sedan , 1983

Jag vet inte. Jag gick i trean och jag trivdes inte i skolan. Vi hade en golden retriever vars hundhår alltid täckte mina kläder. Hemma minns jag att luften var blå , av mammas och pappas cigaretter.

30 år sedan , 1978

Vi flyttade och jag fick mitt livs första kompis ,vid fem års ålder. vi åkte till Härjedalen på semester. Jag och min storebror låg och sov i baksätet på pappas mazda 929. ( en skitbil ). Barnstolar har aldrig existerat under min barndom.

Äh..jag lyckades missa alla bra åren, men de kan jag ju skriva om nästa gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0