Särskilda behov

En del familjer har det jobbigare än andra. De har en högre belastning av alla vardagliga krav. Uppförsbacke helt enkelt. Ibland funderar jag dock. Över de val folk gör.

- Jadu gumman. Här sitter vi med dina barn , mina barn och vår gemensamma bebis. Lönen är slut , bilen är sönder och de pratar om varsel på jobbet.

- Mmm..min a-kassa är snart slut och min mamma är sjuk.

- Mm..men kan vi inte köpa en dobermannvalp för 7000kronor då?

- Du menar en liten gullig hund som blir 3 meter lång, kräver 100kg foder / dag och skall tränas 6tim / dag och är allmänt skitjobbig i 12-14år framöver ?

- Ja just det , och som kommer kosta 25000/ år i veterinärkostnader.

- JAA det gör vi *tjohoo*

Kommentarer
Postat av: heaven

Förträngning...?

2008-04-09 @ 12:39:30
Postat av: Rana

Hehe. Nån vi känner? /Rana

2008-04-09 @ 15:40:05
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: Klp

De kanske inte tycker de har ett val. De kanske MÅSTE ta hand om en hund för att vara nå´t. När jag tänker efter har jag gjort massa dumma val just för att jag inte tyckte jag hade ngt val , då..

Näe Rana , det är en mix av flera familjer jag känner och känt sedan 15år tillbaka

2008-04-09 @ 23:52:36
Postat av: heaven

Förträngning ja:)

2008-04-10 @ 13:41:23
Postat av: christian louboutin pumps

Great and nice post thank you. I’m still waiting for some interesting thoughts from your site in your next post.i will read more.Have a good day!2LEL2Fj


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0