Samlevnadslexikon

Utan rangordning:

Nuppa : Något unga människor gör med tillfälliga partners i sina föräldrars sovrum när dessa är på fest, bridge, bilbingo eller på jobbet helt enkelt..

Pippa : Görs av vilda singlar eller mindre moraliska sambos / gifta . Med kollegor på jobbet. I en skrubb under en fikarast eller en firmafest i jobblokalerna..

Älska : Görs av etablerade par. Det är mer än sex. Det är en själslig symbios. Man har ett hem , ett liv, en altan under uppbyggnad tillsammans.

Pöka : Praktiseras av bilburna 30-nånting. Gärna mot en bil av amerikanskt ursprung på en parkereing i den ljusa sommarnatten mitt bland folk. Utövarna oftast berusade nära redlöst tillstånd.

Göka : Lite som ovan fast högre ålder..runt 50..ofta utomhus eller i nå´t skjul , mitt under midsommarfesten..med fel partner..

Knulla : Kräver erfarenhet och görs bäst av etablerade par i nyktert tillstånd. Skall ej vara längre än 4 minuter. Blir det längre än så övergår aktivititen till ett trist träningspass.

'Ha samlag' : Utövas av par som vill avla barn. Glädjelöst och pliktskyldigt.

'Ha sex' : Det har politiskt korrekta människor. I fantasin.

Ligga : ...... Jag vet inte. Det är modernt, men det låter halvhjärtat och slött...något för generationen som slapp gympan i skolan och lever på pizza kanske..

Kommentarer
Postat av: Jenny

*ler*

Definiera "etablerade par" - och är detta en tillräcklig eller bara nödvändig förutsättning för att sexet ska kallas älskog...?

Förlåt - måste retas lite!

Kommentar: "ligga med varann": jag undrar om inte det uttrycket fick lite revival iom filmen "Vuxna människor". Innan den hade jag inte hört det på väääldigt länge, tror jag.

2008-05-14 @ 11:11:01
Postat av: outlet christian louboutin

Excellently written article,This info is just what i was looking for.Thank you for providing this information.Hope we can become good friends, and exchange and to help each other! sb53Y50Kpc

Postat av: Rosetta Stone spanish

This site is great. I am looking for something else, but cool site.Welcome to look at my website and blog articles. I am so lucky.gVvWzsaA

2012-07-02 @ 21:58:31
URL: http://www.rosettastonespanishs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0