Bara sådär

Min karriär som samhällskritisk bloggare...den är ganska ljummen. Nästan död. Jag tycker nästan ingenting. Alla är fortfarande lika dumma i huvudet som förra året..och jag ids väl inte ännu en gång dra upp kvällspressens bristande MORAL och allt annat sån´t där.

Jag brukade tycka kärnkraft var bra. Bättre än att köpa fulkraft av fallfärdiga cesiumsprutande öststatskraftverk. Då borde jag ju förstås gilla att man vill satsa på utökad kärnkraft. Att man vill bryta uran just i de fjälltrakter jag brukar vistas i...

Det var väl just där nånstans som min kappa vändes. Fort gick det också.
Nu tycker jag vi ska spara el istället. Stäng av TV´n på knappen. Släck lyset.


Jag har åsikter om Porr också. Porr på hotell.
Scandic debiterar 110sek för tillgång till filmkanalerna. Då får man 5-6 vanliga spelfilmer plus 2 kanaler med 'erotisk underhållning'. Jag undrar vem det är som köper in filmerna som visas där. Det måste gå via automatik på något sätt. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att någon levande människa granskar filmerna och tycker 'Åh den här var bra, den köper vi in'.

Sex är trevligt och porr är ett trevligt substitut...eller kunde vara.

Klockan är 22:30 och jag slår på tv´n på hotellrummet. Knappar in mitt rumsnummer och går med på att betala 110kr. Zappar förbi sport o sån´t på jakt efter något spännande.

En ung kvinna sitter i en soffa. Hon gnider sig intensivt , ser påtagligt obekväm ut. Sneglar ängsligt åt höger..kameran zoomar in handen som roterar runt runt runt, runt runt runt,mekaniskt. Jag byter kanal.

En blond , mycket mager kvinna i sina bästa år (50?) med enorma bröst stönar högt medan hon suger av en fet man med slapp lem. Hennes enorma bröst och armar är täckta av tatueringar. Jag slår av.

Klockan 23:15 slår jag på igen. Samma unga kvinna, samma soffa, samma gnidande..fast nu har hon tagit av sin top. Sneglar fortfarande ängsligt åt höger. Byter kanal. Samma tatuerade blondin. Samma fejkade stönande. Fettot har fortfarande inte fått upp den.

Jag slår av. Dålig smak i munnen. 110 spänn och jag är ännu en idiot som finansierat ren skit. En industri utan glädje.Cynisk , dum och rent obehaglig. Jag kommer såklart inte klaga till flickan i receptionen. Men det borde jag. Jag bojkottar Scandics jävla filmkanaler istället. Och hoppas ngn läser det här och sprider budskapet.

Kommentarer
Postat av: heaven

2 frågor

1. Gillar du inte tatueringar?
2. Vilka var de 5-6 filmerna?

*kaxig*

2008-04-09 @ 12:42:46
Postat av: Klp

Jodå..smakfulla tatueringar.

Borat minns jag gick..för den såg jag istället.

www.youtube.com/watch?v=S7vWi8sosg4

2008-04-14 @ 20:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0