Säkerhetsventil

När jag stressar eller slarvar med sömnen under en tid känns det efter ett tag som ett tryck i huvudet. Oftast slutar det med näsblod. Rikligt och alltid från samma näsborre.

En läkare fastslog att jag har ett ytligt och tunt blodkärl där och jag har tänkt fixa det länge. Man kan 'bränna' det på ngt sätt så det håller tätt. Så slog det mig plötsligt...om mitt tunnaste vekaste blodkärl sitter i näsan..så kanske mitt näst vekaste sitter inne i skallen.

Jag kände mig plötsligt jävligt tacksam för min blödande näsa som talar om för mig när jag ska ta det lugnt.

Kom att tänka på detta nu när jag läste om bloggaren Zoowie som drabbades av stroke precis i början på sommaren. Vi är jämngamla har jag för mig.

Hon kommer behöva styrka och tålamod med sin rehab. Jag känner henne inte väl men jag tror hon kommer klara det bra.

Good on you Zoowie!

www.blogg.passagen.se/zoowie


Kommentarer
Postat av: heaven

(c-vitamin)

Hrrm...jag blev så förvånad över din facebook-länk att jag misstänkte ngt lurt...

Alltså, när du är kul....så är du så j-a kul:)

2007-10-22 @ 09:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0