korta livscykler

Det finns tre återkommande tillstånd hos mig. Det här är stort. Det har tagit mig fram till nu att egentligen inse hur jag funkar.

1:a stadiet
Självsäker och effektiv. Charmig med en känsla av kontroll på tillvaron. Allt är möjligt och jag känner mig stark och attraktiv. Får mycket gjort.

2:a stadiet
Nöjd och loj. Njuter av det jag åstadkommit och tycker jag har flyt på saker o ting. Skjuter upp saker efterssom jag är så duktig och kan fixa det se´n.

3:e stadiet
Falling down- Osäker på mig själv. Allt känns besvärligt och svårt. Obekväm i mig själv och hamnar i svårigheter på jobbet. Det mesta känns dystert och svårt. Stort behov av bekräftelse.

Perioden slutar med att jag kavlar upp ärmarna, spottar i nävarna och går in i 1:a stadiet igen.

Man skulle ju kunna tycka att jag skall sträva efter att vara i 1:a stadiet hela tiden. Det kanske finns de som klarar det på riktigt, vad vet jag.

Jag tror alla tre stadierna är beroende av varann. Det gäller för mig att känna igen dem och nyttja dem eller åtminstone genomgå dem med vetskap om hur jag funkar.

Det här är säkert generell kunskap, om man hade läst på.

Men jag växer och mognar sakta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0