Engagerad förälder..

...står det i mitt CV.


En eftermiddag svänger jag in på dagis för att hämta 5-åringen och lilltjut. Samma tid som jag brukar. Jag reflekterar över det stora antalet bilar på parkeringen -nämen ska alla hämta samtidigt idag..jahaja..


Inne på området är det föräldrar överallt och jag hejar o morsar och drar mig bortåt 5-åringen..


"-SKA VI SAMLAS I EN RING NU DÅ ALLIHOPA" ropar en fröken och alla ungarna rusar dit, med sina föräldrar efter.


Jag börjar ana oråd när vi plötsligt står i ring och sjunger 'Björnen sover'. Alla andra föräldrar har BlåKläder eller Fristadsbyxor..jag har fjantiga loafers och en brun manchesterkavaj.


Något är fel här!


I min vänstra hand håller jag en dagisfröken och jag viskar i hennes öra:


"- vad är det som händer???"


Hon viskar tillbaka:


"-familjedag , det satt en lapp förra veckan, vi ska ju bygga vindskyddet och uteplatsen"


Tyst börjar jag förbanna min fru Colalightmamman ( varför det är hennes fel vet jag inte ) och ber diskret om ursäkt och försöker "glida ur bild" med en helt oförstående 5-åring.


"Varför ska vi åka hem?"


En annan eftermiddag på IKEA ringer det på min mobil.


Det är sköterskan på BVC. Vi har missat Lilltjuts tid för sin 1,5 årskoll och spruta.


Visst är jag väl engagerad...i nå´t. Vad vetefan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0