Innan avgång

Alla trängs i gaten. Toaletten är ledig. Inte nå´n behöver kissa. Dags att borda planet. Alla reser sig samtidigt och bildar kö. Lång kö. Ingen sitter utom jag och några till. Alla har ju bokad plats....

När planet lyft är alla kissnödiga och toalettkön är lång längs gången..

När planet landat reser sig alla samtidigt och trängs och svettas i gången en bra stund innan vi släpps av..

Vid bagage bandet vet jag vad som kommer hända. 'Försten till bandet är en kissnödig idiot' tänker jag elakt för mig själv...vips kommer en slips ur businnesclass och ställer sig 2cm från bandet. Sedan står alla 2cm från bandet och ingen ser någonting. Den som får en väska kommer inte därifrån för trängseln...

Jag kollar på avstånd...förstår inte de oskrivna reglerna...tror folk att väskan kastas i flistuggen om man missar den första varvet?


Kommentarer
Postat av: Tummetott

Spot on!
Dessa stampande slipsar vid bagagebanden väcker djävulen i mig. Det är lätt att då få lite extraschvung på sin väska, som givetvis 'råkar' hamna på någon slips smalben...

2007-11-29 @ 22:20:30
Postat av: klp

Ja alla verkar vara så vresiga när de flyger. På tåg däremot är alla artiga och hjälpsamma..det här måste jag gräva mera i, för jag förstår det inte.

Trevlig helg tummetott :)

2007-11-30 @ 11:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0