Glamour

Halvägs dit jag ska ligger Örnsköldsvik. Jag behöver äta något och spolarvätskan är slut. Den här årstiden är jakten på spolarvätska väldigt ...... frekvent.

Max ser ut som en myrstack någon rört runt i , ingen ide att ens försöka få mat där närmaste timmen. Mc Donalds är tomt. Vad bra.

Står några före i kön. Fast tjejen böjer sig fram mot mig , förbi dem..

-Ska du ha nånting från köket ?

-Va ?

- Ja ( himlar med ögonen) ska du ha något från KöKeT!?

(Ja, näe jag var lite sugen på nya påslakan och fyra vinterdäck jag)

- eehh..chee...ostburgare...och kaffe....då..

-Liten? Mellan ? Stor ?

- Mellan..blir bra...(fortfarande är jag nummer fem i kön men men..hon antecknar på baksidan av ett kvitto)

- Utan Mjölk ? Med Mjölk?

- med..

- Laktos eller inte laktos..?, Med Uran eller anrikat blyersättningsmedel?

När hon tagit allas order ger hon lappen till nån där bakom , sedan börjar hon slå in i kassan...märkligt system. Snart kommer det flera kunder och kvittolappen är för liten......

När jag sätter tänderna i ostburgaren ( gourmé) minns jag plötsligt att jag har höstblåsor. Hela munnen är som ett smatterband och ostburgaren (gourmé) är byggd av peperonis och dijonsenap....och till dryck valde jag hett kaffe.

Jag hade likagärna kunnat äta tänd nyårsraket med bensin...

Det var inte min dag idag. Det var inte Örnsköldsviks dag heller. De fick stryk med 5-0 mot Linköping. Ha! Men det såg inte jag.


Snart är det jul. Då tänker jag må förträffligt bra , alldeles oavsett.



Kommentarer
Postat av: heaven

Oavsett vad?

-Blåsorna i munnen?

Är det för pyton om man påpekar ngt om att se allti från den 'Bright side of life' bababambambambabam:)

(det kunde ju varit blåser ngn annanstans)

2007-12-20 @ 09:24:20
Postat av: Klp

Heaven:

Jag vill veta om du förstod inlägget om blocket..

2007-12-20 @ 09:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0