Blocket

En sak som gör mig ganska förbannad är folk som ringer på en annons med attityden att de tror de kan köra med mig, bara för att jag vill sälja nå´t. Som om de tror att man är underlägsen för att man har något till salu.

Som ikväll:

- Jahadu , du hade en ruta till en skoter till salu du..? (drygt)

- Ja det stämmer.

- Vart finns den då?

- Norra Alnö!

-Varför är din mobil registrerad i Helsingborg då? (Dryg OCH misstänksam)

(för att jag tänker lura dig på 500kr och köpa dansköl att dricka upp i Helsingborg ikväll, Einstein)

- Mitt jobb har huvudkontor där, hurså?

- Hur mycket prutar du då?

- Ingenting!

-V..va sa du? (förvånad)

- Jag prutar ingenting.

Sedan följer en lång utläggning att det nog bara är han som är intresserad ändå , och han har ju 10 mil att åka till mig t.o.r ...och då måste han ju få ett bättre pris...

- Nej jag prutar inte.

- Då vill jag fundera,,

- Okej (klick)

Efter fem minuter ringer han igen..han skall åka nu säger han..ber mig möta upp på macken 5km från mig.
Jag förklarar att jag inte prutar, det godtar han.

Sedan ses vi på macken och han prutar inte. Han vet och jag vet att priset var bra från början : )



Kommentarer
Postat av: Annika

hahaha bra man ska stå på sig =)

2007-12-11 @ 22:41:31
URL: http://ysolla.blogg.se
Postat av: Helene

Prutar man inte förlorar kan man förlora j-t många hundralappar...i euro:)

Och
...vars fick du det här ifrån "Som om de tror att man är underlägsen för att man har något till salu."?

2007-12-13 @ 09:56:36
Postat av: klp

Helene - pruta som säljare eller köpare är en viss skillnad..

Var det andra en fråga eller ännu ett missförstånd tro?

:)

Klp/ drygare än Yes

2007-12-13 @ 11:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0