Bosse

Idag gick min morbror bort. Han avled i sin säng på ett vårdboende kl 07:30 i morse. Han led av schitzofreni ( tydligen) och svår diabetes. Sista åren hade han dragit sig undan och jag var för bekväm för att försöka hålla kontakten. Man tror alltid man får en andra chans senare. Men det fick jag inte.

Bosse var nog en glad yngling tills han i 17års åldern drabbades av depression. Under hans tonår under det tidiga 60-talet fick han nog inte den hjälp han behövde. Alltför starka psykofarmaka gjorde nog inte saken bättre.

Jag minns iaf Bosse under min uppväxt som en fryntlig men lite konstig farbror. Han gillade bilar och motorcyklar och båtar och han hann nog med ett par förhållanden med kvinnor också. Så han fick lite glädje i livet också.

Jag ska spela Beatles för Bosse , för det vet jag att han tyckte om.

Adjö Bosse , jag kommer aldrig glömma dig.



Kommentarer
Postat av: RANA

Jättefint. Jag är ledsen för din och för Bosses skull. Men bra att du spelar för honom. Jag ska också lyssna.



Kram, Rana

2009-02-05 @ 00:41:05
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: Klp

Det blir inte mycket kvar efter honom. Det lilla han ägde lär hamna i svarta säckar och försvinna. Han blev 59 och strävade och led väl av sin oförmåga under tiden. Var tar allt detta lidande och strävan vägen?



På en vägg skrev han en gång på östgötska:

" Bättre lycke näste gång, på gång "



Det var en hopplöshet klockrent formulerad.



Jag hoppas han har det bättre där han är.





2009-02-06 @ 23:43:03
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0