'Boken var bättre än filmen'

Jag är inte verbal.  Antingen står jag svarslös eller så kommer det något riktigt lamt ur  min mun vilket får de flesta att tappa intresset. Jag har skrivit ett o annat som fått folk att höja på ögonbrynen, bli arga eller glada eller imponerade men jag äger inte förmågan att kommunicera ut något liknande med rösten.

En gammal trött diskussion på nätet är den om huruvuda 'nätet' och 'IRL' är skilda saker eller är samma verklighet. Samma verklighet är det ju onekligen men det är definitivt en annan dimension av samma verklighet. Overbala människor som får en syl i vädret. Verbala människor som saknar förmåga att formulera sig snyggt i skrift blir tillintetgjorda i diskussioner på nätet. Av overbala nollor. Där kom väl näthatet fram tror jag.



Jag är som sagt inte verbal. Jag har en fru som fungerar som den sociala motorn i familjen och jag åker räkmacka brevid.  Det går ju bra. Jag hade gärna varit lite mera verbal dock, det skulle vara skönt att kunna utrycka sig i ord. Att kunna skriva är ju inte så dumt iof , men det leder inte till någon vidare snabb kommunikation.

Det är annat när jag jobbar. Då kan jag prata med vem som helst. Ställa krav. Argumentera. Skämta. Men när det bara är lilla jag , helt privat  är jag helst tyst om det går.

Att läsa något är inte samma sak som att se en person och lyssna på denne. Därför är ibland boken bättre än filmen och alla kloka människor på nätet är inte så roliga 'IRL'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0