Jag borde

Jag borde se mera av alla band som tar sig till min stad. Jag har missat en hel del, bl.a Ceasars. Så sent som i augusti gjorde jag en egen bland-CD med Ceasars och Thomas Rusiaks allra bästa låtar. Jag tror det blev 25st. Jag gillar alltså Ceasars men inte tog jag mig till deras spelning.

Jag borde gått på morgondagens föreställning 'The 90´s - ett försvarstal' av och med Henrik Schyffert. Jag borde faen kommit iväg och sett 'Klungans' föreställning.

Jag kommer inte iväg på nå´t av det och frågan är vad jag gör istället.

Förutom att jobba multiläser jag en fackbok, en roman och ett exjobb om småskalig vattenkraft. Alla tre samtidigt på ngt sätt. Om jag nu får sitta ner en timme efter att mat-disk-läggabarnkarusellen stannat vid 21-tiden.

Så måste jag ju motionera också. Gå en timme , eller köra ett jympapass eller en löparunda. Så måste man ju fixa en matlåda. Veckohandla.

Som lök på laxen kommer nu denna ljuvliga juletid med julklappsstress och resor över halva landet.

Så det blir som det blir. Det blir inte mycket kultur och det blir inte mycket åsikter att ventilera på en blogg heller.

Jag får finna mig i rollen som konsumtionsrobot. Men det var ju kul att Obama vann förresten.

Ipred är väl den där värktabletten som är som Ipren men är billigare?

Tur man har youtube ibland. Den här gör mig glad.
 




Klp

Kommentarer
Postat av: Peter Harold

Jag blev också glad! :-) Fråga: Är trummisen vi ser i YouTube-klippet den i år framlidne Micky Waller?



F.ö. kan jag förstå att pink Floyd ville värva Jeff Beck som ny gitarrist i bandet efter Syd Barrett.

2008-11-28 @ 11:37:36
Postat av: Klp

Jag vet inte. Jag tycker han liknar en trummis jag glömt namnet på som lirade i 'Yes'. Kanske samma som du tänker på..



Varför kan ingen spela trummor på det där sättet längre? Band som Hives och Strokes (eller Black Crowes som låter som en ren rippoff på Jeff Beck) osv fixar det inte. De har bara snappat upp kläderna och delar av soundet. Trummorna låter alltid om nå´n j-a Atari nuförtiden..



Jag får investera i nå´t gammalt ludwig själv o börja öva :)

2008-11-28 @ 11:57:00
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0