Tjena

Det kanske vore på sin plats med ett inlägg på den här tynande bloggen...det är ju ändå 14dagar se´n sist.


Lite vardagsrealism kanske? Jag är ju ledig nu se´n i fredags och är en såndär Pappa som tar ungarna på simskola varje dag och leker med dem hela tiden och har det trevligt och mysigt.


Medans buttermutter har simskola badar jag med lilltjut. Efter 45min är buttermutter färdig och kommer springande med sina simglasögon. Sedan börjar han jaga alla andra barn och deras föräldrar genom att simma under vattnet , dyka upp och skrika 'BÖHH'.


Då brukar det vara lämpligt att byta miljö. Vattenrutchbanan t.ex.  Fast när jag väl fått lilltjut i knät och fått upp farten i rutchbanan har buttermutter dragit till poolen igen , när han effektivt stänker ner allt och alla.


Senare i omklädningsrummet går det finfint. Bägge pojkarna tvättar håret med schampo utan gnöl. Tyvärr måste buttermutter hitta en annan stackars pappa med sina barn och där börja berätta om sin ödla (?) som han har och som brukar bita i hans snopp...jag försöker locka bort honom men han bara Ska stå där och mala på om sin snopp och barnen blir förtjusta och deras pappa packar fort ner sina grejer.

När colalightmamman kommer hem från jobbet får båda sönerna hysteriska utbrott,  så det verkar som deras far bränt dem dem , skällt på dem och varit dum hela dagen.

Otacksamt. Alltid otacksamt.


Jag brukar läsa här och där om sura småbarnsmammor som klagar över all den Cred pappor får , som lyckas ta ut ungen i vagnen på stan och köpa en latte, typ. Snälla ni..vart är det nånstans?..jag skulle vilja vara där ett tag.



p.s Han har ingen ödla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0