Till vardags

Det är ljusare men det är fortfarande vinter. Det snöar igen. Jag har skottat nära 3 ton snö senaste två dagarna och jag har ungefär 6-8 ton kvar. Kul att det kommer mer då...

Fläskjakten pågår för fullt sedan januari och tja..det går väl bra. Min grej är att tappa vikt s a k t a. 0,4kg/ vecka har jag räknat ut som lagom takt. Med den takten räknar jag med att långsamt ändra  mitt beteende och hålla bukfläsket i schack. Permanent.

Inga kurer, inga dieter, inga förhållningsorder annat än att äta m i n d r e men o f  t a r e och röra mig m e r a.

Tungt att jobba nu. Förresten , det är inte tungt än, det är ganska stimulerande förnärvarande, men all finanskris skapar
nya krav och mera piska än morot. Folk som tvingas sänka sina löner. Själv vill jag ha mera i lön. Ska jag jobba mera för mindre lön? Är sverige på väg att bli ett låglöneland? Kommer de med förutsättningarna flytta till andra länder i större utsträckning? Äh , nu blev det trist.

Jag gick och kollade kläder förra veckan. Hittade ett par snygga jeans. Inget märkvärdigt men snygga. Skulle sitta bra på mig. Skulle passa min personlighet. Kostade 1099kr.  Det finns inte en chans i helvete att jag kan lägga 1099kr på ett par jeans.

Hur har folk råd, frågar jag mig. Inser att de prioriterar annorlunda antagligen.

Det blev en full varuvagn på Willys istället. Det kostade ungefär lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0