Tänka själv och tänka på sig själv

Är det inte rätt många som tycks likställa begreppet att tänka självständigt med att tänka egoistiskt? För mig är det inte riktigt samma sak iallafall. Det slår mig ibland när jag läser om folk som lämnar sin partner och väljer delad vådnad och hela baletten, för att få vara självständiga.

Självklart ska man separera om man mår dåligt i sin relation och det inte går att reparera, men då är det ju det som är problemet. Ja , jag tror jag tänker på Skugge (eller om det var någon annan gaphals-proffstyckare) och uppfattningen att man inte kan vara självständig i ett långvarigt partnerskap. Bara för att inte hon kunde det ?

Kommentarer
Postat av: Mats

Jo så e de (du är så klok att jag bara kan instämma)

Vill du bli populär måste du ha fel ibland.



Annars är jag i valet och kvalet.



Suzuki Bandit1200s eller Yamaha Fazer1000



Mycket svåra val...



Vh Mats

2009-03-24 @ 21:18:01
Postat av: Farmor Anka

Man kan både tänka och fundera självständigt och i stora mått egoistiskt och ändå bli kvar i ett förhållande och, framförallt, i en familj. Det är en balans som går att nå om man vill och orkar förhandla lite. Live and let live.



Ett barn mår bättre av att en förälder då och då vill vara för sig själv eller sysslar med sitt så länge detta är utan dramatik, än att utsättas för delad vårdnad-helvetet eller något värre.



(Så har vårt hittills 35-åriga partnerskap med två fullständigt sjävständiga och för sin uppväxt tacksamma barn, måna om sin integritet men samtidigt omtänksamma om andra, fungerat och fungerar fortfarande. Jag har alltid varit och förblir me, me, me och han har alltid varit och förblir han, och så har vi en familjebit ihop. Är det så svårt?)



Trots vad Skugge skriver är det uppenbart att hon blev lämnad av sin rockande make, och nu försöker hon med tatueringar och dessa oändliga rockmusikinlägg på sin blogg bevisa att hon fortfarande är tuff och värd en återerövring. Hon körde sitt race för odiplomatiskt och okänsligt och rockäktenskapet tålde tydligen inte trebarnsvardagen. Två omogna och oflexibla individer, I'd say.



VAD JAG FÖRVÅNAS ÖVER är att man inte anpassar sig när åren går och barn skaffas. Det var väl ett gemensamt beslut? Är det svårt att godkänna att de riktiga rockåren gick förbi?

2009-03-24 @ 21:52:01
URL: http://www.andravarvet.com
Postat av: Klp

Mats - Jag vill inte bli populär, det finns så många redan. Jag tycker varken Banditen eller Fazern är så roliga (rent visuellt, har inte kört dem)I det segmentet skulle jag välja Kawasaki Z1000 eller Triumph speed triple såklart!



Farmor: Har inte så mkt att tillägga egentligen. Det där att en förälder kan vara för sig själv ibland borde man kanske lära ut på föräldrakurserna. Många föräldrar i min ålder lever i nå´t slags 'båda-måste-vara-delaktiga-i-allt-hela-tiden' liv och de lever efter principen att aldrig lämna bort barnen till någon annan ens för en kväll. Tror fan att det brinner tillslut.

2009-03-24 @ 22:29:02
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: Peter Harold

Jag känner mig benägen att instämma i vad Farmor Anka skrev här! :-)

2009-03-30 @ 16:29:43
Postat av: Rosetta Stone french

hmmm...Your blog site is excellentAfter reading you site, Your site is very useful for me . I would like to read your blog every day.I hope we can learn from each other.

2012-07-02 @ 21:52:46
URL: http://www.rosettastonespanishs.com/
Postat av: cheap louboutins

Thank you for bringing more information to this topic for me.informative and interestingI also want to introduce you to see my website. I believe that you will like it. Have a good day!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0