Onödiga prylar

Fyllde år för ett par månader sedan och min mor gav mig en försenad födelsedagspresent i helgen. En mobiltelefon. Jag har tre sedan förut varav den jag använder är min jobbmobil. Hon hade vunnit denna på postkodslotteriet ( fått gratis) och den är fin, visst. Men helt onödig. Lika onödig som en extra näsa.

Jag skulle kunna sälja den billigt och köpa nå´t jag vill ha ( Jeans för 1099kr t.ex) men då vet jag att jag skulle bli tvungen att berätta det, efterssom de kommer fråga efter telefonen nästa gång vi ses. Det skulle göra henne besviken. " jaha - det dög inte".

De är bra på att ge mig dåligt samvete, mina föräldrar. Det är väl det de är bäst på. Frågan är om det är hos mig eller hos dem problemet ligger.

Kommentarer
Postat av: Peter Harold

Sälj föräldrarna!!!



Nä, jag bara skojar. Sälj jobbmobilen istället. Hade du fått en extra näsa vet jag en popartist som gärna skulle vilja ha den. Han skall visst ge 40 konserter i sommar. Om nu inte hans gamla sönderopererade näsa ramlar av innan dess...

2009-03-13 @ 21:50:06
URL: http://peterharold.wordpress.com/
Postat av: Klp

Nja , min näsa skulle få honom att se ut som en stor fågel..fast det kanske inte vore en försämring.

2009-03-18 @ 09:05:23
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: Peter Harold

Inga nya presenter på sistonde? ;-)

2009-03-20 @ 00:23:42
Postat av: Peter Harold

Inga nya presenter på sistonde? ;-)

2009-03-20 @ 00:24:20
Postat av: RANA

Hahaha. Jobbigt. Och bekant.



Jag skulle gärna köpa den av dig eftersom min är frå kritaperioden och tappar funktion efter funktion (av de få den hade från början). Men jag förstår att det inte är läge. Men du. Jag är rätt bra på att flirta med fyrtiotalistdamer. Ska jag göra ett försök med din mor? Jag kunde säga att jag tvingat dig och att du var såååå oslyldig.



En stilla fråga bara: hon läser inte din blogg, I take it?



Eller så säljer du mobilen och köper brallorna - hur man nu skulle våga ha bära så dyra brax - och står ut med mammas sårade känslor. Men JAG skulle inte palla. ;-)



Kram, Rana



2009-03-22 @ 22:18:51
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: Klp

Telefonen ska väck. Jag föredrar nog telefoner från kritaperioden. Den här ser ut som en liten pöl med kvicksilver och snuddar man vid den lyser den upp som ngt hemligt vapen ur starwars. En såndär jobbig telefonjävel som ligger i fickan och ringer upp chefen av sig själv när man sitter och pratar skit om densamme :)



En flintis i dyra jeans, tja - why not :)

2009-03-23 @ 22:52:31
URL: http://kaffelattepappan.blogg.se/
Postat av: christian louboutin pumps

Very happy to see your article, This is really my very first time here , great looking blog.Thank you for providing this information.Hope we can become good friends, and exchange and to help each other!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0