Mitt i sommaren

Till att börja med så upptäckte jag nyligen mymlans länk hit från aftonbladets omvärldsblogg. Tackar! Lite cred värmer alltid. Det är bara synd att jag fick 'chansen' NU, när jag knappt har ngt att säga längre. Det hänger väl lite ihop med förändrade omständigheter ( skrev om det i inlägget 'mansfällan').

Jag har ett bättre jobb som ger mig bättre lön och samtidigt konsumerar mera av mig. Mina tankar, min energi. Det blir inte mkt över att hålla upp en blogg och försöka säga något läsvärt.

Utanför fönstret rasar sommaren för fullt och det brukar stressa mig. Verkar som jag kommit över den känslan , verkar som jag lärt mig leva istället för att gräma mig över sådant jag inte kan göra. Det är skönt.

Om tre veckor börjar semestern och den tänker jag inleda med egentid. Ensam på en motorcykel rakt västerut, till fjällvärlden och kanske lite av grannlandet i väster. Inte så mycket planering. Sovsäck och kaffetermos. Vägen är målet.

Det är nog bäst jag åtminstone nafsar lite i norska gränsen så jag inte gör en 'hemester' - vilket idiotiskt ord. Blah.


Kommentarer
Postat av: Peter Harold

Hm, någon mc-tur blir det inte för mig, och inte samma vecka som du åker på (din semester börjar väl nu och jag har två veckor kvar innan min), men även jag har planer på att åka västerut och vandra till fjälls. Det blir dock Hardangervidda och troligtvis ett försök att bestiga Haarteigen.



Hoppas du får en skön sommar, bloggandes eller icke bloggandes!

2009-07-08 @ 13:45:53
URL: http://peterharold.wordpress.com/
Postat av: Peter Harold

Tittar in och vinkar med en myggbiten hand... vink

2009-08-12 @ 15:18:02
URL: http://peterharold.wordpress.com/
Postat av: klp

Hej



Ja det är snart dags att blogga igen..kanske



Jag kom aldrig till norge by the way..jag var tvungen att vara hemma till 17:00 dag två för att trocaderomamman jag är gift med prompt skulle se premiären på harry potter med svägerskan...



resulterade i en pajjad ventilkåpspackning på främre cylindern pga att jag pressade hojen lite för hårt längs e14...

2009-08-21 @ 11:08:16
Postat av: Rosetta Stone french

Thank you for this article.I love your content & the way that you write. Welcome to look at my website and blog articles.So wonderful.ks7q

2012-07-02 @ 21:50:40
URL: http://www.rosettastonespanishs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0