Midsommar

I förra inlägget skrev jag att jag är lycklig. Det tog emot. Det känns högmodigt. Som om man tappar lyckan om man går ut och deklararerar hur finfint och smutt allt är.  Men man ska ju koncentrera sig på positiva tankar för att hålla sig positiv sägs det ju. Dvälja sig i högmod. Så jag gör väl det och får en stroke nästa vecka - skitsamma - den får jag väl även om jag väntar på den...eller cancer..eller att nå´n närstående blir sjuk eller dör...det kan jag inte skydda mig från genom att må dåligt över det i förskott.

Äntligen är det snart midsommarafton. De lyckade midsommaraftnar jag upplevt är lätt räknade. Antingen är det 9 grader och regn eller så har jag ont i huvudet redan kl 13, men ändå. Midsommar känns lite som 'När blomstertid nu kommer' för mig. Efter midsommar försvinner mkt folk på semester och man kan vara lite slacker på jobbet. Ingen trafik på morgonen och Sommar i P1 varje dag.

Då börjar sommaren på riktigt , även om det är långt kvar till min semester än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0