Surr

En lång bilfärd läng E14

Tänka eller lyssna på musik..bara att glömma.
Koncentrera sig på körningen det enda man klarar under 6-åringens bombardemang av frågor..frågor..frågor..

Pappa!
..ja..
Vad är det att lita på nå´n ?
..ja..alltså att man tror på nå´n ..
Vad är det att tro på nå´n?
..ehh..ja..alltså..om du säjer att du ska cykla bara kring huset så litar jag på att du inte cyklar på vägen..
Gör du?
..mmm..
Men tänk om jag gör det då..tänk om jag blir överkörd av bussen och blir platt som en pannkaka då..
..Ja..det..
Pappa! Pappa! Vad händer om man blir platt som en pannkaka? Pappa..vad är grön..?
*lätt* Det är en färg!
Varför då?
Va?
Varför är det en färg? Svara !
.............
.............
............

Pappa! Pappa! Pappa! Pappa!
JA!
Vad kostade den här bilen?
*suck*..100kronor

Eller kanske en miljard? Eller kanske tusenhundra?

..mm..

Pappa! Pappa! PAPPA!!!

..jaa ?

Hur mycket kostar tusen kronor? Hur fort kör du nu? Är det fort? Hur fort kör en Ferrari? Vad kostar en Ferrari? VARFÖR kan aldrig vi köpa en Ferrari ? Får jag öppna fönstret ? Nu hoppar jag ut ! Titta pappa! TITTA ! TITTA!

Pappa? Kan du räkna till en miljard?

Nej!

En miljon då?

Näe det tar 30år att räkna til en miljon..

Men jag kan ..lyssna ..LYSSNA..En Två , En Miljon! Hörde du det pappa!





Kommentarer
Postat av: Linda med M&m

Fantastiskt! Precis såhär är min femåring. Klockrent!

2008-08-19 @ 15:10:02
URL: http://lindamedmom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0