Gatufest

I Sundsvall är det gatufest. Stadsfestival ungefär som alla städer har eller hade efter att Stockholm kört sin vattenfestival några år. Här i Sundsvall verkar de flesta glada för festligheterna och det är som det skall med scener mitt i staden och artisterna är en god blandning av gammal skåpmat, nytt och okänt samt de riktigt populära banden.

Snyggt. I Östersund är man också rätt duktig på det där.

Där jag kommer ifrån , Linköping är man riktigt jävla apkass på det där. Festivalen där har decimerats från en stadsfest till ett jippo på ett sportfält utanför staden till ett lastbilsflak på torget med Radio RixFM mellan 18:00 och 20:30.

Artisterna har aldrig nått över gränsen Gammal Skåpmat..och nu får man väl vara glad om DaBuzz kör en kvart playback på det där lastbilsflaket.

Synd Linköping. Ni får trängas på Harrys istället. Sjunga Kareokee eller försöka få en öl på de trånga uteserveringarna på stora torget. Ni som inte åker till Västervik och kräks i folks rabatter det vill säga..

Kommentarer
Postat av: heaven

Jag har kontakter inom RadioRixFM...



*skickar vidare

2008-07-06 @ 10:49:28
Postat av: Peter Harold

Hm, jag vet att du inte kommer tro mig, men sångerskan i Da Buss har stått ogenerat halvnaken i mitt kontor på det gamla jobbet för några år sedan. :-)

2008-07-15 @ 12:19:43
URL: http://peterharold.wordpress.com/
Postat av: Klp

H: Jag trodde det var på P1 du hade dina kontakter ? :)



PH: Jag väljer att inte tro dig. Alternativet skulle vara den gamla jobbiga sanningen, 'EVERY ONE IS HAVING FUN EXEPT ME' ( eller ngt liknande )

2008-07-18 @ 08:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0