Lördagsfrid

Ordet kommer från en Alfons Åbergbok och jag älskar det.

När maten är handlad , tvätten är tvättad och huset är någorlunda sanerat.

Lördagssfrid.

Annars har jag varit i blåsväder. Jag är nog en av få som lyckades ta mig hem från ett blåsigt Helsingborg igår. SAS vågade inte flyga , men Kullaflyg tog chansen och det lilla planet blåste upp, det kändes som att sitta på en såndär liten drake barn lekte med förr.

Framme på Bromma hade sista planet hem gått -  Hyrde en Ford Fiesta som fick visa vad den gick för , Bromma -Sundsvall 3tim 30min. Rätt bra tror jag.

Firade hemkomsten med en BigMac och en Sort Guld , det kan ju inte vara champagne alltid..

..............................................................................................................................................................................................................

GI-metoden har gått åt h-e. Jag spyr om jag tvingas äta ännu en måltid med mastigt kött och Haricots Verts med pesto. Jag vill ha BRÖD och det har jag nu ätit sedan jul.

Vikten ligger oförändrat precis på lönnfetstrecket med bilringar och bitchtits, så jag funderar på vad jag skall göra.
Felet sitter ju i huvudet, där jag uppenbarligen är dum. Äter alltid lite mer än nödvändigt.

I sommar tänkte jag få på mig skinnstället utan att behöva hålla andan , eller klippa gräsmattan i bar överkropp utan att det blir vita ränder där solen inte hittar fram mellan bilringarna...jävla tradigt det här.  Och banalt. Inte ens värt att gnälla om.

Det blir inget lördagsgodis för mig. Tror jag ska försöka äta på min fru istället.

...............................................................................................................................................................................................................

Hur kul är det att söka upp någon man inte gillar på Facebook och upptäcka att personen ifråga har någon applikation så att man blir publicerad som besökare. Stor blaffa med mitt namn och bild WAS HERE. Är det det som kallas transparens? Att man blir synliggjord utan förvarning?

Försökte hitta applikationen för att själv istallera den , men det gjorde jag inte. Känslan av orättvisa infann sig.

Fuck facebook. Jag har tagit bort mig och jag kommer inte börja om.

Till alla mina läsare: Jag kan se ditt IPnummer, ditt person nummer, skonummer , dina dokument på din dator,om du äter snorkråkor och om du har smutsiga underkläder eller inte, bara så du vet.
................................................................................................................................................................................................................



(Edit: Nu tog lördagsfriden slut, för barnen har 'inget att göra')

Kommentarer
Postat av: Rana

*skitbrett smalj* Haha, vad det här är skojigt. Träffsäkert, attitydigt, självironiskt. Men att du är så arg hela tiden..?

2008-02-23 @ 16:55:04
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com
Postat av: Nemi

"Äter alltid lite mer än nödvändigt"

Jamenvisst.....det är inte GI, fettsnålt osv som är det man som man ska fokusera på utan ovanstånede citat :) fan vad lätt det kan vara om man inte krånglar till det för mycket......Vi ska kunna leva utan att gå på nån jävla diet! När tappade
vi all vett och sans?? :) Kört GI med och spyr på alla ägghelveten som gör en mätt så man mår illa.....:P

Å fan, ser du bh storlek med??

2008-02-24 @ 02:15:39
URL: http://blogg.passagen.se/neeemi
Postat av: Klp

Arg , Rana ?? Är jag det ?
Kanske skulle byta namn till BitterPappan då..

Nemi: 80A ?
Grejen med maten, för mig, är att jag är uppväxt med ganska stadig mat och ska det vara lite extra så ska det vara fett & sött. Och när livet är lite extra jobbigt är det så lätt att muntra upp sig med lite extra god mat ju...det är så svårt att ändra sig, men jag fortsätter försöka.

Utan 'patentlösningar' och 'metoder' och konstiga dieter.

Imorrn ska jag äta havregrynsgröt till frukost , och en frukt. Sedan ska jag återuppta träningen efter en månads soffliggande.

PÅ midsommarafton ska jag publicera en bild på mig i bar överkropp , så har jag lite piska..

2008-02-24 @ 18:13:04
Postat av: heaven

Har du testat spymetoden?

Om Facebook...och just den applikationen...
HAHAHAHAHAHHAAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA

skrattar lite till

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAAHAHAHAHA

Alltså....den är på låtsas:)

2008-02-25 @ 07:55:27
Postat av: Klp

Men Heaven .. det..det var ju roligt..hahahaha..hahaha...vad jättekul verkligen :)

Va kul ni har på facebook :)

Men jag hoppas du slutar kräkas för det ger tandlossning (kan iof lätt rättas till med photoshop).

2008-02-25 @ 19:59:39
Postat av: Nemi

Meh, där såg du allt fel! ;)

"Utan 'patentlösningar' och 'metoder' och konstiga dieter."
Precis ju, jag blir så trött på alla dieter.....

Åååå det ser vi fram, midsommarafton :)

Hm....vad ska jag kontra med då, jag har ju publicerat mina fötter.....det tål att funderas på....

2008-02-26 @ 19:21:10
Postat av: heaven

Haha igen...facebook la jag av med nästan samtidigt som jag började...nästan...

Vi:)

2008-02-27 @ 16:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0