OS i Peking

Alla dessa indrottsmän/kvinnor. All denna möda de lagt ned på träning. Alla uppoffringar de gjort för sin sport. För att inte tala om all industri runtomkring. Alla affärsuppgörelser, alla beställningar och leveranser. Och Peter Jidhe , hur mår han ? Är han nervös? Har han fixat håret? Och alla dessa kineser, som fått stå tillbaka, flytta sig, foga sig , bita ihop.

Allt detta , och jag kan ändå inte uppbåda intresse nog för att ens veta om det är Kajsa Klüft eller Roland Holm som är bra på längdhopp. Eller var det höjdlöpning ? Eller hopp med spjut?

Jag kommer bojkotta hela OS. Men inte av ngn bra ideologisk anledning utan bara för att sport Ä R  S Å  J Ä V L A  T R Å K I G T.

Peter Jidhe har f.ö en hedersplats på min shitlist. Det har en hel hoper människor och företeelser. Sommartorpet t.ex.
Maken till idiotiskt TV-program har jag aldrig sett. Vem fan är målgruppen? En hoper människor som anstränger sig att vara spontana men bara blir påklistrat krystade och jävligt irriterande.

TV är, för det mesta skit. Förutom Extras förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0