Stieg Larsson

Milleniumserien.
2007 års 'Dan Brown Da Vinci Koden'-mega-alla läser-hype.

Läste dem i fel ordning. 2:an sedan 1:an sedan 3:an.
2:an gav mig mest även om alla tre är underhållande.

Det som stör mig är känslan av KAMPANJ.  Böckerna känns skrivna med
en agenda från Fi , RFSL och ROKS.

Jag är ingen motståndare till någon av organisationerna men jag gillar ändå inte KAMPANJ-känslan. Nånting i mitt lilla kritiska medvetande börjar sparka och fäkta emot när det blir utsatt för en KAMPANJ.

Känslan delas av flera.
Jag tar inte ansvar för den här bloggarens åsikter annat än våra gemensamma reflektioner
av Kalle Blomqvist , Lisbeth Salander o co:

www.everykindapeople.blogspot.com/2007/10/stieg-larssons-kristofoba-deckare.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0