AM-bandet

En trollsk natt förra veckan åkte jag genom västerbottens skogar. Jag började bli trött på mina CD-skivor, P3 skvalet och P1´s dokumentär om ngt så oerhört smalt att jag inte ens minns vad det handlade om.

Fick syn på den lilla knappen AM och tryckte. Bilen fylldes av pip och brus , blandade tjut och rymdljud..och på avstånd en BBC-röst blandad med en rysk kvinnas röst, blandad med ett mozartstycke...som inlindat i spindelväv.

Plötsligt kändes världen stor igen och jag började fantisera om avlägsna radiomaster i Berlin, Glasgow, Kiev och Moskva.

Inte en enda poplåt kunde jag hitta. bara allvarliga röster och klassisk musik. Som om det fanns en riktig värld någonstans där bortom all yta. Allt idol-top modell-junk som tar plats.

Eller 'ensam mamma söker'...alltså..vad i helvete ?

Fyra 30-åriga gubbar som tävlar i antal tatueringar turas om att gunga med Lenitas barn och Lenita skall välja vem som ska bli pappa...

Herregud.

http://www.youtube.com/watch?v=-x57nqtg_8E

Kommentarer
Postat av: klp

test

2007-10-22 @ 08:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0