Önska

Sju önskningar lyder utmaningen, nu kör vi:


Hår.
Jag trodde aldrig jag skulle noja över det och nojar gör jag väl inte heller. Men jag saknar den tjocka kalufsen...o andra sidan var jag inte gladare med hår..så jag önskar mig mera muskler istället.

Arbetslust.
Jag vill vara en såndär som lägger om trädgårdslandet 8:00 lördag morgon , inte en så´n som
blir tillsagd / tjatad på / vädjad till att göra det...

Tålamod.
Ja, jag behöver mera av det..

Tid.
Att jag inte tänkte på det först--tid är ju nyckeln till allt.

Glädje.
Jag vill ha mera glädje..det är som om jag kämpar emot, rädd att förlora något. Det är Korkat.

Styrka.
Det är aldrig fel att vara stark.

En motorcykelsemester
En vecka minst. På någon av hojarna. Solen ska skina förutom ngn skur, ibland ska det strula så man måste meka, det skall drickas öl i skymningen och det skall sovas i tält. Nå´n gång innan jag dör.

Det trickiga är att utmana sju bloggare...om jag öht känner sju så har de svarat på detta för ett halvår sedan.

Har jag sju läsare?

: )

Kommentarer
Postat av: Skrymta

Väg att gå!

Motorcykelsemestern låter lockande. Jag är lite rädd för motorcyklar, ändå låter det fint när du beskriver det.

Sju läsare? Det händer att jag läser inläggen flera gånger, säker sju ibland.

2007-12-09 @ 20:25:12
URL: http://www.skrymta.se
Postat av: klp

Motorcykelsemestern kan faktiskt bytas ut mot en cykelsemester. Utan mål , bara trampa fram hela familjen på glömda grusvägar med tältet & metspöna surrade.

Nåja..funkar kanske bäst i fantasin.

2007-12-11 @ 09:24:57
Postat av: Tummetott

Nej, det funkar bäst i verkligheten. Det är rekommendabelt i alla fall. Jag har själv ett sånt minne från min barndom, då jag och min pappa var ute på långtur med våra cyklar. Allt var så roligt, planeringen, den intensiva gemenskapen, nära-naturen-upplevelsen och inte minst efterupplevelsen - den man lever och minns tilbaka på mycket länge.

2007-12-11 @ 11:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0